Asienresa 2013

Jag ska försöka berätta kort om denna resan…haha, vi får väl se hur det går.

Iallafall, vi var borta i 3 veckor. Langkawi, Koh Lipe och Kuala Lumpur.

Langkawi
Resan dit tog ungefär sammanlagt 18 timmar. 13 timmar med flyg och flera timmars väntande på flygplatser. Flyg från Kastrup till Dubai, från Dubai till Kuala Lumpur och därefter inrikes flyg till Langkawi.Inte bara att resan var lång och dryg…skulle jag självklart bli sjuk. Spydde och hade mig. När vi kom fram var det sent och jag var helt utmattad, magont, illamående, spykänsla och grymt jetlaggad. Det tog inte många minuter innan jag somnade pall som en pinne på sängen. Mamma och pappa lät mig sova medans resten av familjen gick och åt. På kvällen kunde jag självklart inte sova, men mådde iallafall lite bättre.

Morgonen därpå var jag fortfarande matt och förkyld och orkade knappt gå upp ur sängen. Till frukost fick jag ta den mest vidriga och äckligaste brustabletten som har uppfunnits på denna jord. Den smakade gammal sur mögelost med en jäkligt sur smak av någonting. Riktigt äckligt var det iallafall. Men får väl erkänna att det var värt det. Nu när jag äntligen hade blivit bättre fick jag solsting. Jag brände mig påFy för det var gör ont. Bara någon rör

tvNär vi kom fram fick jag solsting, det gjorde jätteont. Vi bodde på ett fint hotell i en fin by.

På Koh lipe bodde vi i en bongalow. En dag gjorde vi en snorkelutflyckt med båt. Det var jätteblåsigt den dagen och det regnade. Vi var på Koh lipe i 4 dagar.

Vi åkte taxi till ett lyxhotel i regnskogen. Det var jättefint. Vi solade och badade mest. Vi gjorde inga utflykter.

Innan vi åkte hem åkte vi till KL där vi bodde i en lägenhet. Vi shoppade mest i KL.

Efter det åkte vi hem. Då blev jag också sjuk.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>